Saturday, July 21, 2012

Candhikala

Well, ini adalah geguritan gue yang pertama yang gue buat semenjak kuliah ini. Ini geguritan gue yang kedua. Yang pertama gue buat pas SMP. Hehehe. Ada yang tanya nggak kenapa gue milih bikin geguritan daripada bikin puisi? Karena geguritan itu eksklusif! Gue berani jamin, nggak banyak anak muda yang suka baca atau bikin geguritan. Bener apa bener?? Hahaha. Makanya, sebagai orang JAWA ASELI, gue memberanikan diri untuk membuat geguritan ini. Gue sadar, geguritan ini jauh dari sempurna, karena kesempurnaan hanya milik Tuhan YME semata. Maka dari itu, sudilah kiranya teman-teman pembaca yang budiman memberikan kritik dan saran yang membangun untuk membenahi karya saya selanjutnya. Maturnuwun.

Candhikala, titisaning bethara kala
Sesembahan tumraping janma kang lali purwa duksina
Nguber-nguber anak turuning menungsa
Memangsa bocah-bocah lola tanpa dosa
Mrana-mrene nyebar pepati lan memala
Candhikala, tinitah kadidene maling lan durjana
Rebutan bandha donya lan kuwasa
Ngrusak moral putra-putri bangsa
Nyebar winih dengki srei marang pepadha
Agawe gendra lan ontran-ontran ing bumi merdhika
Candhikala, pralambang angkara murka
Nuwuhake lara lapa  ing lumahing donya
Mula ta mula
Kadidene titah ing arcapadha
Ayo njaga pancadriya saka tumindak nista
Kudu tansah eling lan waspadha
Ngadohi kabeh laranganing agama
Nglakoni apa dhawuhing Gusti Ingkang Maha Kuwasa


Wonogiri, 21 Juli 2012

4 comments: